Dit soort bericht wordt makkelijk over het hoofd gezien, maar werkt altijd

Er zijn veel soorten berichten die je kunt maken om zakelijk in te zetten, we gaan dat ook nog verder behandelen. Er is echter één soort bericht dat altijd goed werkt en die je altijd tot je beschikking hebt, maar die vaak over het hoofd wordt gezien. Wij mensen hebben nou eenmaal de neiging om dingen moeilijker te maken dan nodig is. Om alles wat we doen zakelijk tot in de puntjes uit te denken en te ontwerpen, om het zo ultiem mogelijk te maken. Herkenbaar?

Maar als we continu zulk soort berichten moeten ontwerpen is dat gewoon heel lastig. Dus hoe maak je het jezelf makkelijker?

Je maakt het jezelf makkelijker door uit je dagelijks leven te putten om berichten te maken voor zakelijk gebruik. Zo creeer je zakelijke output én verweef je je persoonlijkheid erin.

De soort boodschap die dus goed werkt om voor jou te creeeren en interessant is voor je potentiele klant is het omtoveren van een persoonlijke ervaring tot een zakelijke les. Deze zakelijke lessen ervaar je regelmatig en haal je vaak uit je werk, een gesprek, films, muziek, boeken, eten, sport, kunst, etc. Je maakt continu zoveel mee en daar leer je van. En dit is vaak weer relevant voor je potentiele klanten. Een makkelijke en leuke manier dus om deze persoonlijke ervaringen om te brouwen tot social media bericht. Zo hoef je de inhoud van je social media berichten niet buiten jezelf te zoeken, je hebt het namelijk allang meegemaakt. Het zit al in je.

Om je exact te laten zien hoe dit werkt delen we 3 voorbeelden met je die we eerder zelf hebben gedeeld, op de Facebookpagina van Blueberry Dynamic.