Het bijzonder unieke en verrijkende karakter van social media

Social media, wat hebben we daar met z’n allen toch ontzettend veel gevoelens over. Een verrijking, groot genot of juist een neppe bedoening; de één vindt het één, de ander het ander en misschien vind je het bij tijd en wijle wel allemaal. Feit is dat social media de favoriete consumptiekanalen zijn van de meeste Nederlanders en het meest toegankelijke marketingmiddel dat een zelfstandig ondernemer zoals jij in handen kan hebben. Door bewust te kiezen voor wat we delen en consumeren vormen we als gebruikers zelf het social media landschap en onze ervaring ervan. Dit is uniek.

Wat jij wilt, wat jij voelt en wat jij nodig hebt kun je gebruiken om iets moois te creëren voor jezelf en voor anderen. Deze vrijheid om zelf te bepalen wat je doet en niet doet, en daarmee omstandigheden kunnen scheppen, is een bijzondere situatie en van onschatbare waarde. Social media bieden je deze bijzondere mogelijkheid.

De voordelen van het inzetten van social media voor zakelijk gebruik zijn groot en aantrekkelijk. In korte tijd kun je met inzet van tijd en zonder kosten veel potentiële klanten bereiken. Dit maakt het één van de meeste krachtige acquisitiemiddelen waar je als zelfstandig ondernemer toegang tot hebt.

Nou zijn we allemaal bekend met social media gebruik privé en wat je deelt online en je interactie met anderen ontstaat voor de meesten van ons vanuit intuïtie en de behoefte van het moment. Zodra je social media gaat inzetten met een zakelijk doel echter zal je aanpak volledig moeten veranderen. Social media gebruik voor business is namelijk altijd resultaatgericht en dat vergt een plan van aanpak, een plan die al je insteek van tijd en energie je moeite waard maakt.