Het geheim achter het ontdekken van je ideale doelgroep Copy

Dit antwoord zal je misschien verrassen. Je ideale doelgroep ben je namelijk zelf. Het absolute merendeel van de ondernemers biedt diensten of producten aan die een oplossing bieden voor een probleem waar hij of zij ooit zelf tegenaan is gelopen of nog steeds tegenaan loopt.

Dit is een voorbeeld van Thamara zelf.

“Kijk naar mij en Blueberry Dynamic. Ik werd niet op een dag wakker en dacht ‘wat voor leuks kan ik nu eens gaan doen om geld te verdienen’? Voordat Blueberry Dynamic een feit was werd ik steeds vaker benaderd door mensen, met vragen over online ondernemen en het zelfstandig opzetten van een virtual assistant onderneming. Toen realiseerde ik me hoe moeilijk ik het vond toen ik net begon. Ik had een droom, ik wilde vrij zijn en flexibel. Ik wilde aan fantastische projecten werken, mijn organisatievaardigheden inzetten en de wereld rondreizen. Ik wilde een online onderneming runnen en als virtual assistant werken. Maar toen ik net begon had ik nog geen idee wat ik daarvoor moest doen en hoe dat dan moest. Ik vond het heel spannend en was in het begin hartstikke onzeker. Ik heb mezelf alles geleerd. Blueberry Dynamic als opleidingscentrum is mijn oplossing voor een probleem dat ik ooit zelf had en waar toen geen oplossing voor bestond in Nederland.”