Je gaat kiezen welke werkzaamheden je gaat aanbieden aan je doelgroep. Misschien is het je al duidelijk geworden wat je wil aanbieden. Is dat niet zo? Dat is helemaal niet erg. Vind je het moeilijk om te kiezen? Onthou dan het volgende:
Je vindt niet alle werkzaamheden die een virtual assistant kan doen ook leuk om te doenu00a0
Marketing word een stuk leuker en makkelijker als je een gericht aanbod hebtu00a0
Het is onmogelijk om een oplossing te bieden voor alles
Je kunt meer geld verdienen als je duidelijk bent in wat je doetu00a0
Niets is voor altijd, alles kan later worden aangepast
Open hetzelfde document waarin je hebt uitgewerktn wie je doelgroep is.u00a0
Scroll naar beneden en schrijf onder je doelgroep ‘mijn aanbod’.u00a0
Kies welke werkzaamheden je je doelgroep gaat aanbieden als virtual assistant;u00a0
Als je het nog niet weet dan kun je de resultaten van alle vorige opdrachten nog eens doorlezen en naast elkaar leggen. Als je goed kijkt zul je de antwoorden erin zien staan.u00a0
Verder maakt het niet uit of je u00e9u00e9n of vijf verschillende soorten werkzaamheden kiest en als je kiest voor bijvoorbeeld ‘dagelijks management’ dan omvat dat natuurlijk veel verschillende soorten werkzaamheden. Dat is prima, ‘dagelijks management’ is precies de goede term om dan in dit geval op te schrijven als je aanbod.u00a0
Je werkzaamheden kunnen overeenkomstig zijn. Als je van tekst en taal houdt kies je dan misschien wel voor het volgende: teksten redigeren – blogs inplannen en opmaken.
Je werkzaamheden kunnen ook heel uiteenlopend zijn, zoals: website ondersteuning – social media beheer – evenement organisatie.
Schrijf nu in het document op welke werkzaamheden je gaat aanbieden als virtual assistant
Dit zijn de diensten die je gaat aanbieden aan je doelgroep.