Hou jezelf niet voor de gek zoals de meesten dat doen Copy

Als reactie op de stelling dat je zelf je doelgroep bent trekken sommige VA’s hun wenkbrauwen op. Het is logisch om je af te vragen hoe je met goed georganiseerde mensen kunt samenwerken als je zelf ook heel georganiseerd bent bijvoorbeeld. In dit geval geldt dat juist goed georganiseerde ondernemers goed samenwerken met een virtual assistant. Misschien is gebrek aan kennis geen probleem, maar tijd en zin wel. Of toch andersom. Als georganiseerde ondernemers lijken jullie op elkaar en dat betekent misschien dat je goed op u00e9u00e9n ligt en jullie communicatie heel soepel verloopt. Wel kan het zijn dat de ondernemers waarmee je samenwerkt in hele verschillende branches werkzaam zijn. Sommige virtual assistants werken enkel met mensen uit u00e9u00e9n branche, maar het is ook mogelijk dat u00e9u00e9n ondernemer misschien een mindfulness coach is en de ander eigenaar van een manege.

Je doelgroep zou dan kunnen zijn:

Goed georganiseerde zzp’ers die willen groeien en daarom willen samenwerken met een VA om al hun administratieve randzaken van ze over te nemen.

of

Een MKB directeur die ondersteuning zoekt bij onderzoek en versterking van de klantenservice.

De voordelen voor het kiezen van een doelgroep zijn groot, voor zowel jezelf als voor de ondernemers waarmee je samenwerkt. Zoals gezegd, voor jou maakt het hebben van een doelgroep het makkelijker om jezelf en je diensten aan te bieden en de ondernemer voelt zich begrepen en weet dat hij bij jou aan het juiste adres is.