Zo vindt je dat gouden aanbod Copy

Je weet nu wat je graag wil met je leven en met je onderneming en je weet wie je doelgroep is. Het soort werkzaamheden dat je gaat aanbieden als virtual assistant heb je echter nog niet bepaald. Je hebt het onderzocht en misschien weet je ook al heel duidelijk wat je wil aanbieden. Dit ga je nu hardop uitspreken. Weet je het nog niet? Dan is dit het moment om het uit te zoeken en een keuze te maken. Want ook voor je aanbod geldt dat hoe specifieker dit is hoe makkelijker het is om jezelf te verkopen en hoe makkelijker het is voor ondernemers om voor jou te kiezen. En onthoud:

Geen enkele ondernemer wordt ‘s ochtends wakker en denkt ‘ik heb een virtual assistant nodig’. Een ondernemer wordt ‘s ochtends wakker en denkt ‘ik heb een probleem en daar heb ik een oplossing voor nodig.’

De gouden regel is dat je aanbod precies moet laten zien welke oplossing het biedt voor welk probleem. Dit is ontzettend belangrijk voor elke ondernemer, online en offline, en in elke branche. Voor een virtual assistant in Nederland is het echter dubbel zo belangrijk. Waarom? Omdat je als virtual assistant een opkomend vakgebied betreedt. Virtual assistants zijn in Nederland niet geheel nieuw, maar ook zeker nog niet alom bekend. Dit is weliswaar erg aan het veranderen, de vraag naar en de populariteit van virtual assistants neemt toe en dit zal alleen maar blijven toenemen. Een virtual assistant is het beroep bij uitstek dat past in de huidige tijd van vrijheid, passie en locatie-onafhankelijkheid. Maar totdat heel Nederland exact weet wat een virtual assistant doet, zoals je dat weet van een tandarts bijvoorbeeld, moet je er zelf voor zorgen dat je heel erg duidelijk bent in wat je aanbiedt. Daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat als iemand weet wat een virtual assistant is hij nog niet weet wie jij bent en wat jij als VA voor hem kunt betekenen. Het is dus aan jou om duidelijkheid te bieden.