Je gaat je eigen doelgroep bepalen. Misschien is dit al heel duidelijk voor je, maar misschien ook helemaal niet. Daarom ga je eerst weer 10 minuten vrij schrijven, want als je niet ‘mag’ stoppen met schrijven is er geen ruimte om na te denken of te twijfelen.
Als eerste stap naar het bepalen van je doelgroep ga je naar jezelf kijken, omdat in de meerderheid van de gevallen je zelf onder je doelgroep valt. Je gaat een gedetailleerde profielschets maken van jezelf.
Om je op weg te helpen kun je aan de hand van de volgende vragen alvast wat ideeu00ebn in je hoofd planten:
- Ben ik druk of rustig?u00a0
- Ben ik georganiseerd of chaotisch?u00a0
- Werk ik goed met deadlines of niet?u00a0
- Werk ik graag aan meerdere projecten tegelijk of rond ik liever u00e9u00e9n project af voordat ik veder ga met het volgende?u00a0
- Ben ik creatief?u00a0
- Ben ik sociaal?u00a0
- Ben ik een makkelijke prater of niet?u00a0
- Ben ik snel afgeleid of niet?u00a0
- Help ik anderen graag?u00a0
- Ben ik een flapuit of denk ik rustig na voordat ik wat zeg?u00a0
- Ben ik een onderzoekend type?