Opdracht 1 – Een realitycheck van je eigen gedachten

Om op een eigen en authentieke manier je zakelijke social media output te kunnen vormgeven is het nodig om de realiteit van je eigen ideeën te checken en jezelf te openen voor alle mogelijkheden die je tot je beschikking hebt. Vergeet wat je allemaal ziet online en wat anderen doen. Wie ben jij? En wat wil jij? Wat zit er allemaal in je hoofd? Je hebt zoveel ideeën, zoveel kennis en ervaring. Wat is zo eigen en van jou?

As je dit helder op je netvlies hebt staan heb je iets in handen om mee te werken. Dan kun je kijken hoe je dit kunt vormgeven op een manier die zakelijk is en persoonlijk én waar anderen zich verbonden mee voelen en zich mee identificeren.

Je gaat nu brainstormen en je hersenen en gedachten even lekker losweken en openen.

  1. Download dit document. Print het uit of gebruik het als leidraad.
  2. Je gaat brainstormen, over twee onderwerpen en in twee verschillende rondes.
    • Zakelijk: schrijf op wat voor werk je doet en schrijf ALLES op waar je aan denkt als je aan je vak denkt. Welke woorden? Zinnen? Ideeën? Welke boodschap draag je uit? Wat wil je anderen leren? Geven? Wees spontaan, denk niet na over de betekenis van dingen. Als je het bedenkt schrijf je het op. En denk je dat je alles hebt opgeschreven? Ga dan nog een paar minuten door. Vindt je dit lastig? Zet dan net als gister een timer en stop niet voordat de timer afgaat.
    • Persoonlijk: herhaal de bovenstaande brainstorm. Schrijf je naam op en schrijf ALLES op waar je aan denkt als je aan jezelf en je leven denkt. Alles.
  3. Als je dat hebt gedaan voor beiden bekijk je je resultaat en schrijf je op wat je hier aan opvalt. Wat zie je? Wat springt eruit? Welke inzichten geeft dit je? Het helpt je om het op dit moment uit te schrijven voor jezelf.