Opdracht 1 – Het bericht dat altijd werkt

Het persoonlijke ervaring = zakelijke les bericht is er een die het altijd goed doet en waar je altijd uit kunt putten. Elke dag zie je iets, lees je iets, luister je iets, voel je iets of ervaar je iets wat waardevol is voor jou. En als het waardevol is voor jou is dat het zeer waarschijnlijk ook voor je potentiële klant. Want, identificatie. 

Als je het maken van dit soort berichten doorhebt en onder de knie krijgt heb je dus altijd materiaal om te gebruiken. Altijd. 

Vandaag gaan we ermee oefenen.

  1. De opdracht is simpel. Schrijf vandaag drie berichten op de manier zoals beschreven hierboven. Welke persoonlijke ervaringen heb je gehad waar je een zakelijke les uit kunt halen? 

TIPS:

  1. Maak het jezelf niet te moeilijk, al deze ervaringen zijn er. Echt. 
  2. Iets dat je hebt gelezen en geleerd tijdens deze masterclass? Misschien wel 3 dingen. Je las een zin en dat bracht een gedachte naar boven of een gevoel teweeg. Vertel daarover. 
  3. In een vorige opdracht heb je berichten van andere ondernemers gelezen voor je onderzoek. Welk bericht las je dat iets met je deed? Dat kun je gebruiken. 
  4. Heb je koffie gedronken, geluncht of gekletst met een vriend deze week? Wat gebeurde er? Waar hadden jullie het over? Kun je iets gebruiken?
  5. Denk er niet de hele dag over na. De ervaringen zijn er. Als je op zoekt bent naar ‘de perfecte ervaring’ is dat een bewuste keuze om het jezelf moeilijker te maken dan nodig is. Kies ervoor dat vandaag niet te doen. 
  6. Deel één van je drie berichten op één van je eigen social media kanalen en kijk wat er gebeurt.