Opvallen en potentiële klanten aantrekken zonder je hele hebben en houwen te delen online

In de video legt Thamara erg de nadruk op het laten zien van jezelf, zowel zakelijk als persoonlijk, maar wat laat je zien en wat niet? Puur zakelijk lijkt het misschien vrij eenvoudig. Je kunt interessante en opvallende artikelen delen of specifieke tips over online tools bijvoorbeeld. De hashtags #virtualassistant en #VAtip zijn populair om te gebruiken (en dus om gevonden te worden).

Je persoonlijkheid laat je echter ook zien in je zakelijke berichten. Kijk naar deze workshop. Dit is zakelijk, maar we hebben het duidelijk een eigen draai gegeven. Het is totally Blueberry Dynamic. Je ziet een deel van de persoonlijkheid van Blueberry terug in de teksten en de video’s en je ziet ook de persoonlijkheid van Thamara overal doorheen schijnen. Er zit veel van Thamara in Blueberry Dynamic.

Iets in wat Blueberry Dynamic doet spreekt je aan, want als dat niet zo zou zijn zou je nooit meedoen aan de VA Kickstarter.

Persoonlijkheid is belangrijk, omdat wij mensen altijd op zoek zijn naar iemand waarmee we ons kunnen identificeren. Dat zijn de mensen waar we graag mee willen werken of van willen leren. Dat geldt voor ons, voor jou en dus ook voor jouw (toekomstige) publiek. Daarom hebben we er ook al zo veel tijd aan besteedt, het is de sleutel tot je succes.

We zullen je ook nog wat verklappen. Je hebt misschien al regelmatig gehoord dat het belangrijk is om online goed vertegenwoordigt te zijn, om veel aanwezig te zijn. Dat is ook zo. Je kunt dit doen door heel regelmatig berichten te plaatsen op je social media kanalen en de interactie met anderen aan te gaan, als virtual assistant kan dit veel voor je business doen. Maar, en nu kom het, wat nog veel belangrijker is dan zoveel mogelijk aanwezig zijn is het vinden van de juiste tone of voice.

Jouw tone of voice is de manier waarop je communiceert, de manier waarop je jezelf laat zien online. Zeg je u of tutoyeer je? Is je toon formeel of informeel? Welk rijtje woorden zijn typisch voor wie jij bent en gebruik je non-stop in je dagelijks leven? Van welke woorden gruwel je en wil je helemaal niet zelf uitspreken? Ga zo maar door. Al deze dingen samen bepalen wie je aantrekt, óf je mensen aantrekt en of jij het leuk vindt om te doen wat je doet.

Blueberry Dynamic heeft een hele eigen stijl en dat werkt als een natuurlijk filter. De één vindt Blueberry daardoor juist heel erg leuk en wil daar graag deel van uitmaken door het volgen van een training bijvoorbeeld. De ander vindt het juist helemaal niks. Dat is goed, want – net als op het schoolplein en in de kroeg – het is onmogelijk om door iedereen leuk gevonden te worden. Jij vindt ook niet iedereen leuk (denk terug aan Mozart en Prince en die obscure heavy metal band). Des te meer reden om lekker je eigen ding te doen en jezelf te laten zien. Zo zul je altijd de juiste mensen aantrekken voor jou en hou je het leuk voor jezelf.