Zo ontstaan de samenwerkingen die je zoekt en het inkomen dat je nodig hebt

Je hebt tijdens deze masterclass geleerd om op een radicaal andere manier naar social media te kijken. Om op een realistische manier te kijken naar het online gedrag van jezelf en van anderen. Wie jij bent, wat jij doet en wat jij nodig hebt is namelijk altijd een beter uitgangspunt voor verandering dan kijken naar wat anderen doen.

Social media draait om ‘being social’. Om vermaak en verbinding. Wat je ook doet op social media, hou dit altijd in gedachten.

In de opdracht van vandaag zet je je social media strategie op papier. Op 1 A4-tje breng je alle resultaten van je opdrachten deze week samen in kernwoorden en korte zinnen. Woorden en zinnen die je houvast zullen geven door je elke keer dat je ze leest je eraan te herinneren wat je wilt bereiken met social media en op welke manier. Jouw manier.

Het bereiken van de juiste mensen is niet per se makkelijk. Voldoende klanten vinden ook niet. Maar het is ook niet zo moeilijk als we vaak denken dat het is. Het vraagt voornamelijk persoonlijke inzet en een beetje geduld en doorzettingsvermogen; de enige dingen die we als ondernemer sowieso al moeten inzetten.

Zolang geven voorop blijft staan, je met enthousiasme deelt vanuit jezelf en je met mensen in gesprek blijft zul je de verbinding vinden. En vanuit verbinding ontstaan de samenwerkingen die je zoekt en het inkomen dat je nodig hebt.